Pengumuman

Blog ini sudah berpindah ke alamat baru

www.nohomar.com .

 Blog ini masih akan mendapat update dan pautan posting terkini dari Blog baru.

Terima Kasih kepada semua pengunjung Blog Hati Malaya.

Thursday, July 10, 2008

SENARAI NAMA SYARIKAT YANG DIKENAKAN SYARAT EKUITI (LIST 1)

Kepada bloggers semua, saya mohon maaf kerana baru ini saya dapat melaksanakan janji saya satu masa dulu untuk menyenaraikan 260 syarikat yang terlibat dengan Program Permadanan Perniagaan (Business Matching Programme). Ia adalah sebagai panduan kepada syarikat Bumiputera tempatan yg mencari peluang dalam bentuk penyertaan ekuiti atau rakan kongsi perniagaan dengan syarikat asing termasuk syarikat bukan Bumiputera tempatan.

Saya berharap dengan adanya maklumat ini, dapatlah membantu usahawan, syarikat korporat, pelabur dan individu Bumiputera yang berminat untuk melabur dalam syarikat-syarikat berkenaan . Buat masa ini, saya senaraikan 10 syarikat sahaja dulu dan senarai yang selebihnya akan di paparkan dari masa ke semasa. Saya mengalu-alukan para usahawan kita di luar sana untuk menceburi program ini. Selamat Maju Jaya !

Nama Syarikat/ Company Name : Bersatu Segar Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : No. 869, Jalan Bakek
Address 82000 Pontian,Johor
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM500, 000/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Penternakan Ayam (Wholesaler Of Chicken)
Pegawai Yang Boleh : Ow Chong Fu
Dihubungi/Contact Person
No. Tel/Faks/Phone/ Fax No. : 06-2833423/06-2847251

Nama Syarikat/ Company Name : Axis Digital International (M) Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : 34-2, Blok B, Vista Magna
Address Jalan Prima, Metro Prima, Kepong
52100 Kuala Lumpur
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM500,000/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Perdagangan dan Eksport Kartrij Terpakai,
Perkakasan dan Bahan Plastik
Pegawai Yang Boleh : Hong Xuming
Dihubungi/Contact Person
No. Tel/Faks/Phone/ Fax No. : 03-62500907/03-62500835

Nama Syarikat/ Company Name : Zentraline Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : Unit 702, Aras 7, Wisma Methodist
Address Lorong Hang Jebat
50150 Kuala Lumpur
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM25,000 /RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Pegangan Hartanah
Pegawai Yang Boleh : Tong Kooi Soon
Dihubungi/Contact Person
No. Tel/Faks/Phone/Fax No. : 03-20266088/03-20266099

Nama Syarikat/ Company Name : MapletreeLog (M) Holdings Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : Lot 1-3, Aras 5, Blok G (South)
Address Pusat Bandar Damansara
50490 Kuala Lumpur
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM2.00/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Pelaburan
Pegawai Yang Boleh : Ms. Jeanette Lim
Dihubungi/Contact Person
No. Tel/Faks/Phone/Fax No. : 03-20940999/03-20942992

Nama Syarikat/ Company Name : Teijin Kasei Malaysia Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : M&C Services Sdn. Bhd.
Address Aras 7, Setia 1
15, Lorong Dungun
Damansara Heights
50490 Kuala Lumpur
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM1,600,000/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Menyediakan Sokongan Teknikal dan
Nasihat Serta Memasar dan Mengedar
‘Polycarbonate Materials’
Pegawai Yang Boleh : Samatha Tai
Dihubungi/ Contact Person
No. Tel/Faks/ Phone/ Fax No. : 03-20957188/03-20950988

Nama Syarikat/ Company Name : Winning Mobile Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : Suite 14.01, Aras 14, Menara Genesis
Address 33, Jalan Sultan Ismail
50250 Kuala Lumpur
Modal Berbayar/Paid up Capital : RM3,000,000/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Pengedaran Alatan Telekomunikasi
Pegawai Yang Boleh : Lee Shook Mun @ Lee Yue Yee
Dihubungi/ Contact Person
No. Tel/Faks/ Phone. Fax No. : 03-21427878/03-21417878

Nama Syarikat/ Company Name : Empire Automation Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : Lot G2 & G3
Address Marina Terrace Sports Complex
Jalan Low Yat Mount
Baru Feringghi
11100 Pulau Pinang
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM250,000 /RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Perkhidmatan Keselamatan Elektronik
Pegawai Yang Boleh : Loh Lay Eng
Dihubungi /Contact Person
No. Tel/Faks/Phone/ Fax No. : 04-2297663/04-2289884 /04-2290652

Nama Syarikat/ Company Name : JFE Shoji Trade (M) Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : M&C Services Sdn. Bhd.
Address Aras 7, Setia 1/15, Lorong Dungun
Damansara Heights
50490 Kuala Lumpur
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM1,000,000/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Membekalkan dan Memasarkan Komponen
‘Steel Related Meterials’
Pegawai Yang Boleh : Gan Low Mei Ling
Dihubungi/ Contact Person
No. Tel/Faks/ Phone/ Fax No. : 03-20953388

Nama Syarikat/ Company Name : Uvonna (M) Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : No. 25, Jalan Cemerlang
Address Taman Perindustrian Cemerlang
81800 Ulu Tiram, Johor
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM360,000/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Membuat Perabot Kayu
Pegawai Yang Boleh : Fong Lai Teng
Dihubungi/ Contact Person
No. Tel/Faks/Phone/ Fax No : 07-3540668

Nama Syarikat/ Company Name : Illustrated Magazine Publishing Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : Suite 2A-19-2, Aras 19, Blok 2A
Address Plaza Sentral, Jalan Sentral 5
50470 Kuala Lumpur
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM300,001/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Penerbitan dan Pengedaran Majalah
Pegawai Yang Boleh : Kornia Binti Majalis
Dihubungi/Contact Person
No. Tel/Faks/Phone/ Fax No. : 03-22731988/03-27808822

Nama Syarikat/ Company Name : Sun Ten Pharmaceutical Mfg (M) Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : 3, Jalan Tago, 12
Address Taman Perindustrian Tago
Persiaran Industri, Sri Damansara
52200 Kuala Lumpur
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM1,357,000/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : Perniagaan Produk Herba Tradisional
Pegawai Yang Boleh : Helen W.T Wong
Dihubungi/ Contact Person
No. Tel/Faks/Phone/ Fax No. : 03-77276390/03-77276701

Nama Syarikat/ Company Name : Hoganas Bjuf Asia Pacific Sdn. Bhd.
Alamat Syarikat/ Company : No.11-5 Blok E2
Address Jalan PJU 1/42A
Dataran Prima
47301 Petaling Jaya
Selangor
Modal Berbayar/Paid-up Capital : RM350,000/RM1.00
Jenis Perniagaan/ Business Type : ‘Refractory Materials’
Pegawai Yang Boleh : Wong Chow Lan
Dihubungi/ Contact Person
No. Tel/Faks/Phone/Fax No. : 03-78035408/03-78035409

5 comments:

md zakhir said...

salam,
Dato' saya cadangkan senarai ini dan yg lainya di paparkan di pejabat Mecd dan agensi,ini membolehkan maklumat di sebarkan dgn meluas.

Dato' saya sekarang berada di doha,dalam rangka lawatan perniagaan ke sudan bersama dgn 11 usahawan lain(pakai duit sendiri je..).saya akan paparkan laporan terperinci dari sana dlm mohdzakhir.blogspot.com saya.

Noh bin Haji Omar said...

Terima kasih md zakhir di atas cadangan yang diberikan.

Sebenarnya, pihak kementerian telah pun membukukan direktori syarikat-syarikat terbabit. Kepada yg berminat boleh mendapatkannya di Bahagian Pembangunan Perniagaan tingkat 7(MECD)putrajaya.

InsyaAllah, saya akan singgah ke blog saudara untuk mengetahui perkembangan lawatan itu.Satu usaha yg amat baik.Teruskan usha anda.

Anonymous said...

salam,

alhamdulillah ada penambahan ilmu baru untuk saya harini. saya memang berminat dalam hal hal sebegini , khususnya mengexport barang ke malaysia dan ingin mencari partner atau sesiapa yg ingin kerjasama yg berada di malaysia .

sekarnag saya berada di egypt dan jarang pulang ke Malaysia . dulu saya 7 tahun di indonesia .

ada ape ape pandangan dari Dato Noh atau Md Zakhir tak ?

hafizz said...

Assalamualaikum..Dato Noh..moga sihat selalu.saya Hafiz Daud (pengurus permasaran AmAssurance berhad).saya ingin berkongsi idea yang baik untuk syarikat Perkongsian(partnership company).
kebanyakkan syarikat perkongsian di Malaysia masih belum mempunyai BUY & SELL aggrement.Tujuan perjanjian ini untuk memastikan jaminan kepada syarikat,rakan kongsi,dan pewaris saham.
Dengan Buy&Sell aggrement,rakan kongsi akan terikat membeli saham rakan kongsi yang lain dan saham tidak akan pergi kepada pihak ketiga.
Sebagai contoh situasi yang mudah.Katakanlah Dato dan Saya adalah Rakan Kongsi sebuah syarikat.saham Dato RM1 juta dan saya RM 1juta,jumlah rm 2 juta.
.Apabila saya didapati lumpuh atau meninggal dunia,Dato mahu pilihan samada meneruskan perniagaan Bersendirian atau bersama waris saya(anak-anak).Sudah pasti Dato mahu semua saham saya pergi pada dato dan jalankan Business tanpa gangguan waris. saya semua untung dato ambil.
Tapi bagaimana jika perkara itu berlaku pada Dato.Dato mahu pilihan samada waris dato bersusah payah menyambung perniagaan bersama rakan kongsi,atau saya membeli semua saham Dato,katakanlah saham Rm1 juta.Dengan Harga RM 1 juta.dan waris dato dapat Rm 1 juta.tiada syak wasangka saya akan ambil kesempatan bila ketiadaan dato.Jadi waris dato terus dapat meneruskan kehidupan sedia ada.Dan buat business lain.
Tapi bagaiman saya dan Dato boleh menyediaka wang sebanyak RM 1 juta.Pada masa tersebut diperlukan.
Mungkin agak mustahil saya atau dato akan mampu mengeluarkan wang sebanyak itu untuk membeli saham.
caranya begini.Dengan kos 3-4 persent sahaja setahun untuk insuran partnership.kita mampu merancang perkara ini.Katakanlah sum insured rm 1juta.kita hanya perlu pindahkan wang kita sebanyak Rm 40 ribu seorang ke AmAssurance.
Dengan kos rm 40 ribu ini,saya memegang policy insuran atas nama dato dan dato memegang polisi insuran atas nama saya.Bila saya didapati lumpuh@mati.Dato akan dapat RM 1 juta.wang itu boleh guna utk beli saham.Jika waris saya enggan jual,dato dapat simpan RM 1juta.
Dengan kos Rm 40ribu,jika dikumpul kita memerlukan 25 tahun untuk cecah Rm 1juta.
Tapi jika perkara tadi tidak berlaku,dalam masa 20 tahun,kita akan dapat balik semua wang simpanan tadi campur dividen.
konsep kami cuma simpan duit dapat perlindungan yang tinggi.Duit dapat balik.
Jika tidak berkeberatan,bolehlah Dato menyarankan mana-mana syarikat menghubungi saya untuk perbincangan perkara ini.ia sangat bagus jika kita betul memahami konsep ini
hp 012-2577 918.Hafizz Daud.

kedairuncitasia said...

A'kum,

Sekarang ni ada lagi tak syarat ekuiti untuk syarikat2 berkenaan?. Sebab baru - baru ini kerajaan telah memansuhkan syarat ekuiti berkenaan.. Harap Dato' dapat memberikan penerangan berkenaan isu ini. bagaimana sistem berkenaan berfungsi untuk membantu usahawan bumiputera?