Pengumuman

Blog ini sudah berpindah ke alamat baru

www.nohomar.com .

 Blog ini masih akan mendapat update dan pautan posting terkini dari Blog baru.

Terima Kasih kepada semua pengunjung Blog Hati Malaya.

Sunday, November 9, 2008

ADA APA DENGAN UNIKL...???

6 comments:

ibnu marzuki al firdaus said...

bdk2 blh buat ijzh kmhrn & dpt p luar negara utk smbg bljr jk cemerlang...

ibnu marzuki al firdaus said...

satu2 u yg guna nama daerah mcm U of LONDON, U of manchester tp bila nak ada U of JB plk?

ummu aiman said...

tahniah mrsm kerana telah wujudkan mrsm aliran agama pertama di Malaysia iaitu di Besut, universiti bercirikan agama bila pula? kalau mrsm boleh , kenapa peringkat universiti tak boleh?.Boleh salurkan lepasan mrsm ini ke universiti tersebut tanpa perlu ke luar negara kelak macam UniKL, inilah masa untuk melahirkan technoislam pulak.

Anonymous said...

Tahniah kepada MeCD khususnya MARA kerana telah sedar akan keperluan MRSM aliran agama untuk melahirkan pemimpin@ulama' dalam bidang akademik yang berjaya. Selepas ini boleh dipertimbangkan pula untuk mengujudkan pula IPT kerjasama dengan negara Islam (seperti Yemen,Arab Saudi,Pakistan/Iran-(bidang teknologi pertahanan)sebagai kesinambungan kepada pelajar-pelajar lepasan MRSM agama di atas.

ummu aiman said...

Tahniah kepada MeCD khususnya MARA kerana telah mengujudkan MRSM Agama pertama dengan hasrat untuk melahirkan para pemimpin/ulama' dalam bidang akademik. Maka telah tiba masanya juga untuk mengujudkan IPT dengan kerjasama negara Islam seperti UniKL yang menjalinkan kerjasama dengan negara barat bagi kesinambungkan kepada pelajar-pelajar lepasan MRSM agama tersebut.Malaysia boleh belajar berbagai-bagai bidang dengan negara barat mengapa tidak dengan negara-negara Islam

Anonymous said...

salam ziarah..